נימוקים למתן הפטור:
1. "כל זכות" הינה אתר הנגשת הזכויות היחיד, ללא תשלום, בעל היקף שימוש של כ-9 מיליון משתמשים יחודיים בשנה (כ-4.5 מיליון בני אדם).
2. "כל זכות" הינה אתר הנגשת הזכויות היחיד בעל "DATA BASE" יחודי ונרחב הכולל כ- 6500 דפי מידע בשפות העברית והערבית.
3. "כל זכות" הינה אתר הנגשת הזכויות היחיד עם היכרות, רשת קשרים ושיתופי פעולה, עם המגזר הציבורי על רבדיו, לרבות משרדי הממשלה, יחידות הסמך, רשויות השלטון המקומי, תאגידים סטאטוטוריים, וחברות ממשלתיות המספקים שירותים לציבור. מבדיקתי, לרבות חיפוש ברשת האינטרנט והיכרות עם השוק בהיותי נציג משרד המשפטים בהתקשרות, במצב הדברים הקיים, לא קיים מציע פוטנציאלי אחר בעל ידע ויכולת התואמת לזו של "כל זכות".
4. על אף שיש עוד חברות במשק המסוגלות לאסוף מידע ולערוך אותו, לרוב הן מתמקדות בתחום מסוים (כדוגמת "נבו" – העוסקת בתחום המשפטי ואוספת פסיקה וחקיקה, ו-"זכותי" המתמחים בהנגשת זכויות רפואיות). יצויין, כי חברות אלו לרוב עורכות סיכום להבדיל מ-"כל זכות" המבצעת הנגשה של מידע אודות זכויות, בעברית ובערבית, בצורה המאפשרת למי שאינם בקיאים בתחומי העיסוק לאתר את המידע הדרוש להם ולהבינו. זאת, תוך שימת דגש על נגישות, פשטות לשונית ומידע המסייע במימוש הזכויות בפועל (להבדיל מאתרי זכויות אחרים אשר מציעים את מימוש הזכויות בתשלום), כמו גם, מדידה מתמדת של שירותי האתר בהקשרים אלו ואחרים.
5. מדינת ישראל מצויה בתקופה בה הציבור נזקק למידע אמין, מעודכן, ונגיש, אף יותר מבשגרה בשל משבר הקורונה. כידוע המשבר מאופיין בין היתר בעלייה חדה במספר המובטלים, בחוסר יציבות תעסוקתי של עצמאיים וחוסר ודאות בתחומים רבים בקרב הציבור הרחב כולו. במצב זה, זקוק הציבור למידע המונגש באמצעות "כל זכות" באשר לזכויות ולחובות בתקופה זו ובכלל. נתוני השימוש ב-"כל-זכות" מצביעים על כך שבמהלך שנות פעילותו וביתר שאת, במהלך תקופת משבר התפרצות נגיף הקורונה זכה האתר לאמון הציבור וה"דומיין" "כל זכות" הפך לכתובת לחיפש מהיר ואפקטיבי של מידע אמין ומעודכן, העונה על צורך זה. לראיה, במהלך חודש מרץ 2020 שבר האתר שיא שימוש של 1.5 מיליון משתמשים יחודיים שביקרו 2.5 מיליון פעמים באתר וצפו ב-4.8 מיליון דפים. כמו כן, אף כי תקופה זו התאפיינה בשינויים תכופים בהסדרים החלים על המשק והציבור כולו, היה "כל זכות" האתר היחיד למיטב ידיעתי (לרבות אתרי הממשלה) אשר שמר על סטנדרט עדכניות של יממה לכל היתר.
6. במצב הדברים בפועל, לא ניתן להתקשר עם ספק אחר מלבד חל"צ כל זכות. מבדיקה שערך הח"מ וכן מנסיונו כמי שמוביל את המיזם מטעם משרד המשפטים מתחילת ההתקשרות בשנת 2017 – אין בנמצא ספק אחר אשר כמכלול מספק שירות דומה ולו בקירוב מבחינת: היקף הזכויות והמידע הנלווה המונגשים לציבור לאחר ביצוע עיבוד שפתי; קצב וסטנדרט העדכון של הזכויות; רמת תרגום המידע לערבית וקצב תרגומו. לספק אחר יקח פרק זמן לא מבוטל להערך להפעלת המיזם, שכן, אף אם יועבר אליו העתק של המידע הגולמי הקיים ב-" DATA BASE" בהתאם להסכם ההתקשרות הקיים, יהיה עליו לעבד, לעצב, לערוך, להקים תשתית חיפוש יעילה, לבנות מערך מקצועי שתפקידו לפשט את הזכויות ולתרגמן ולהקים פלטפורמה אינטרנטית מתאימה - על מנת להתחיל להעניק לציבור את השירות באופן שוטף. בנוסף, יהיה על ספק חדש להשקיע משאבים עצומים בשיווק, מיתוג וביסוס מוניטין. אף אם יוכל ספק חדש לבצע את כל האמור, יפגע השירות לציבור, שכן לא תהיה עוד כתובת אחת ברורה לקבלת מידע כמפורט לעיל.
7. ישראל דיגיטלית החלה להפעיל לאחרונה את "מנוע הזכויות הלאומי", המציג לאזרח זכויות המגיעות לו בהתאמה אישית, ובכוונתה לבצע בשנים הקרובות הרחבה משמעותית של פעילות המנוע, אשר לפיתוחו הוקצו עשרות מליוני שקלים. המנוע מתבסס באופן משמעותי על המידע הקיים והמעודכן בכל"כל זכות", ובנוסף מפנה לאתר "כל זכות" בכל הנוגע למימוש הזכויות. זאת, בין היתר על מנת לייצר ולשמר חווית משתמש (UX\UI) זהה באשר לאופן הצגת המידע המתקבל מכל הגופים הציבוריים הרלוונטיים לזכויות המוצגות על ידי מנוע הזכויות. כן, מתבסס מנוע הזכויות על יכולות תרגום התכנים של "כל זכות" לשפה הערבית. על כן, בחירת כל ספק אחר למתן השירות יפגע במיזם "מנוע הזכויות הלאומי" של ישראל דיגיטלית, כמו גם ביכולתו ליצור חווית משתמש אחידה בנוגע לכל הזכויות המונגשות באמצעותו לאזרח.
8. למשרד אין בעלות על השם והדומיין "כל זכות", העיצוב, אופן ההנגשה, הפיתוחים הטכנולוגיים ומוניטין האתר. העברת הזכות לספק את השירות לספק אחר תפגע ברצף של מתן השירות ועלולה לייצר בלבול בקרב הציבור אשר התרגל לעשות שימוש באתר "כל זכות".
9. אנשי המקצוע ב-"כל זכות" יצרו רשת קשרי עבודה ופרויקטים משותפים עם עשרות גופים שאינם חלק מהממשלה ועוסקים במימוש זכויות, לרבות גופי השלטון המקומי, תאגידים סטאטוטוריים, חברות ממשלתיות וגופי חברה אזרחית. בתוך כך, מבצעת חל"צ כל זכות שיתופי פעולה עם אותם גורמים, ללא מעורבות ישירה של הממשלה, לשם קבלת מידע אודות מימוש זכויות, ביצוע הכשרות לאנשי שירות, קבלת קהל ו"סוכני זכויות" ושיווק השימוש באתר לציבור. לממשלה או לכל ספק אחר שיבחר במסגרת מכרז פומבי, יידרשו שנים רבות לשם בניית רשת שיתופי פעולה דומה אשר היעדרה יפגע משמעותית בשירות לציבור, באיכות ועדכניות המידע, הפצתו והיקף השימוש בו.