נימוקים למתן הפטור:
1. אגף רכש נכסים ולוגיסטיקה פרסם מכרז פומבי מס' 25/2016 למתן שירותי תרגום ותמלול עבור יחידות המשרד. במכרז זה זכו חברות "פרוטוקול שירותי משרד 1993" ו "אולטקסט שירותי משרד מתקדמים".
2. תקופת ההתקשרות מכוח המכרז לרבות האופציות הגיעו לסיומם בתאריך 31/12/2020 ועל כן, על מנת לאפשר פעילות שוטפת של יחידות המשרד ולקיים את הצורך בתרגום ותמלול אישרה ועדת הפטור המשרדית התקשרות המשך לתקופה נוספת של 6 חודשים עד ליום 30/06/2021 ואו עד בחירת זוכה במכרז חדש ייעודי לכך. היקף השירות המאושר 702,000 ₪ כולל מע"מ (פרוטוקול ועדה ש 145-20) מכח תקנה 3(4)(ב)(2), בחלוקה הבאה:
חברת אולטקסט- 468,000 ₪ כולל מע"מ
חברת פרוטוקול- 234,000 ₪ כולל מע"מ
3. בתאריך 16/6/2021 אישרה ועדת הפטור המשרדית התקשרות המשך, עם החברות אולטקסט ופרוטוקול לביצוע שירותי תרגום ותמלול וזאת עד ליום 31/12/2021 ובהיקף של 1,210,107 ₪ כולל מע"מ עבור 2 החברות (פרוטוקול ועדה ש 63-21), מכח תקנה 3(4)(ב)(2), בחלוקה הבאה:
חברת אולטקסט- 976,107 ₪ כולל מע"מ
חברת פרוטוקול- 234,000 ₪ כולל מע"מ
4. בהתאם לנתונים שהוצגו, היקף ההתקשרות הראשונה במכרז זה מקיים את התנאים להתקשרות המשך מכח תקנה 3(4)(ב)(2).
5. בהתאם להסכם ההתקשרות עם חברת אולטקסט, החברה נותנת שירות לשלושה גופים במשרד:
א. יחידת משרד ראשי.
ב. יתר יחידות המשרד.
ג. יחידת המחשוב.
6. היקף ההתקשרות שיועד ל"יתר" יחידות המשרד נגמר.
7. נכון להיום, מכרז ייעודי להחלפת המכרז הקיים נמצא בהליכי כתיבה ועתיד להתפרסם עד לסוף חודש אוקטובר, זאת למרות שבתחילה סברה ועדת המכרזים כי המכרז יפורסם עד ליום 1/7/2021, אך בשל מורכבות המכרז והצורך להיטיב עם המשרד נדחה הפרסום.
8. לצורך תרגום ותמלול ועדת הסל נדרשת חטיבת הטכנולוגיות להתקשרות עם חב' אולטקסט בהיקף של 152,100 ₪ כולל מע"מ, אי לכך נדרש התקשרות המשך זו.
9. עפ"י סעיף 24.2 במכרז: "מזמין רשאי להרחיב או לצמצם את היקף המכרז ו/או הפרויקטים או לבטלו מסיבות ארגוניות, תקציביות או אחרות, וזאת גם לאחר שיוכרז על הזוכה במכרז, ללא צורך בנימוק החלטתו, ללא הודעה מוקדמת וללא כל פיצוי. במקרה זה תימסר הודעה מתאימה למציעים".
10. ועדת המכרזים מציינת כי אין מדובר בפיצול התקשרות המשך לצורך הימנעות מעריכת מכרז שכן מכרז נמצא בשלבי הכנה. הארכת ההתקשרות נדרשת עד לסיום הליכי המכרז החדש.
11. תנאי ההתקשרות זהים לתנאי ההסכם המקורי.
החלטה:
12. בהסתמך על מכתבה של גב' קרולין חזאן מיום 17/8/2021, מאשרת ועדת הפטור המשרדית את ההתקשרות עם חברת "אולטקסט שירותי משרד מתקדמים" לצורך מתן שירותי תרגום ותמלול עבור יחידות המשרד.
13. אישור זה אינו פוטר מהצורך לאשר את ההתקשרות, ככל ונדרש, בוועדת חריגים בהתאם להוראת תכ"ם 1.2.0.6.1.
-
היקף כספי:
152,100
-
מטבע:
ש"ח
-
מועד תחילת ההתקשרות:
20/10/2021
-
מועד סיום ההתקשרות:
31/12/2021
-
מתן פטור מסתמך על תקנה:
תקנה 3(4)(ב)(2) בתנאים זהים לתנאי ההתקשרות הראשונה ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות
-
מס' ח״פ:
514503713
-
שם הספק:
אולטקסט שרותי משרד מתקדמים בע"מ