נימוקים למתן הפטור:
במרכז הירושלמי מתקיימות העברות של מטופלים באמצעות אמבולנסים בין הקמפוסים ובין בית החולים לבתי חולים אחרים וכן העברות נוספות בהתאם לצורך. בוצע תיחור בהליך התקשרות מקוצר עד 50 אש"ח בין שלוש חברות. חברת אמבולנס פלוס זכתה בתיחור, וביולי 22 החל השירות. במטרה להסדיר את ההתקשרות, אושרה יציאה למכרז לקניית השירות. ועדת המכרזים אישרה בישיבתה מיום 26.12.22 הרחבת התקשרות על פי תקנה 3 (4) (ב) (1) עד ל-100 אש"ח. נכון לחודש יוני 23 סך התשלומים לספק עמדו על כ-92,000 אש"ח. בפני הועדה הוגשה בקשה לאשר את המשך ההתקשרות עד לקבלת תוצאות תיחור חדש שמתבצע בימים אלה. במקביל מתקיים תהליך פרסום מכרז לרכישת השירות.
בשנה האחרונה הגורמים המקצועיים החלו בכתיבת מכרז לקניית השירות. שירות ההעברה באמבולנס הינו שירות מורכב המצריך הגדרת מפרט ודרישות מיוחדות לעומת הליך תיחור רגיל או מכרז לרכישת טובין, ולכן המקרה דנן דומה יותר להליך תחרותי מאשר לתיחור רגיל.
באמצע חודש ספטמבר אירעה מתקפת סייבר על מערכות המחשוב של המרכז. המתקפה השביתה את מערכת אביב לוגיסטית ופיננסית – באמצעותן מתבצע המעקב על ההזמנות והתשלומים לספקים. מערכות המחשוב הושבתו כתוצאה מכך לתקופה של כחודש. בנוסף, בתחילת אוקטובר 23 פרצה מלחמת חרבות ברזל ובשל התקופה המורכבת לא ניתן היה לקדם את פרסום המכרז, או לחילופין לערוך תיחור מסודר חדש להתקשרות.
בפני הוועדה עומדת דילמה בין הליך ראוי ונכון לבין חיי אדם. לא ניתן להשאיר את מטופלי המרכז ללא מענה ראוי של העברה באמצעות אמבולנס, בוודאי בעת מלחמה. לכן ועל אף שהמכרז היה צריך להתפרסם זה מכבר, או לחילופין היה צריך לבצע תיחור חדש, הוועדה מכירה בחשיבות המשך השירות לחיי אדם. בשקלול הנסיבות הוועדה סבורה כי בנסיבות העניין ניתן לאשר הרחבה של ההתקשרות עד לסכום של 150 אש"ח או עד לבחירת ספק חדש בהליך תיחור – המוקדם מביניהם
-
היקף כספי:
100,000
-
מטבע:
ש"ח
-
מועד תחילת ההתקשרות:
01/09/2023
-
מועד סיום ההתקשרות:
01/06/2024
-
מתן פטור מסתמך על תקנה:
תקנה 3(4)(ב)(1) בתנאים מיטיבים עם המזמין ובנסיבות שבהן השמירה על האחידות נדרשת מטעמי חסכון ויעילות
-
מס' ח״פ:
558280384
-
שם הספק:
קופילוביץ אהרן וגיבלי
שירותי הסעות, אחסון ושירותי דואר
שירותי הסעות
שירותי טיפול בריאותי