מהות ההתקשרות:
מימוש זכות ברירה בהתקשרות עם חברת עמישב מכרז 62-2023 - לאספקת שירותי ניקיון בבנין הראשי 2025
נימוקים למתן הפטור:
הוועדה מסווגת את ההתקשרות כהתקשרות למימוש זכות ברירה בהתאם לתקנה 3ג לתקנות חובת המכרזים והוראת תכ"ם 7.5.3 (מצ"ב טופס ממולא בהתאם להוראת החשכ"ל 7.5.3). הארכת ההתקשרות מתבססת על סעיף 2.1 להסכם ההתקשרות. זו הארכת ההתקשרות הראשונה (סה"כ תקופת ההתקשרות כולל הארכה זו – שנתיים). מצ"ב המסמכים וההתכתבויות שיש לצרף לצורך חידוש ההתקשרות.
בנוסף, שינוי היקף ההתקשרות, על פי סעיף 22.3 בהסכם ההתקשרות במכרז 62/2023: "כל שינוי בהוראת הסכם זה ייעשה בהסכמת שני הצדדים, מראש ובכתב, אלא אם נקבע אחרת בהסכם זה או על פי דין".
על סמך סעיף 22.3 בהסכם ההתקשרות במכרז 62/2023, הוועדה מאשרת לשנות את היקף ההתקשרות בשל שינוי התעריפים כפי שמפורט בסעיף 2 לעיל ובקובץ האקסל (מצ"ב). זאת, כיון שנמצא כי קיים קושי גדול לגייס עובדי ניקיון בשכר השעתי המוצעת על ידי הלמ"ס. עובדי הניקיון לא מוכנים לעבוד בלמ"ס ואף אלה הוותיקים עוברים למשרדים המציעים שכר גבוה יותר. מבדיקה במשרדי ממשלה אחרים – ש.ע.מ, הנהלת בתי משפט, משרד התקשורת, רשות המיסים ועוד נמצא כי התשלום לעובד ניקיון הוא 40 ₪ לשעה ולמפקח 55 ₪ לשעה.
יחד עם זאת, לוועדת המכרזים סמכות על פי סעיף 8א (א) (11) (הוראת תכ"ם 7.1.1 מהדורה 10 סעיף 2.1.2.5, בהסכמת נציגת היועצת המשפטית בוועדה, בחתימתה על פרוטוקול זה) לתקנות חובת המכרזים, תשנ"ג-1993 לאשר שינוי מהותי בתנאי חוזה שנכרת בעקבות מכרז. שינוי בתמורה שנקבעה במכרז הוא שינוי מהותי בהסכם.
-
היקף כספי:
2,674,361
-
מטבע:
ש"ח
-
מועד תחילת ההתקשרות:
01/06/2025
-
מועד סיום ההתקשרות:
31/05/2026
-
מתן פטור מסתמך על תקנה:
תקנה 3ג - מימוש זכות ברירה
-
מס' ח״פ:
510802325
-
שם הספק:
ע.מי.ש.ב. שרותים בע"מ