מהות ההתקשרות:
חקירת גורמי הכשל בכן הנסע של מטוס B777 מחייבת ביצוע אנליזה מפורטת ומורכבת של אזור השבר, המחייבת מקצועיות, ניסיון וידע ברמה מאוד גבוהה. מדובר בכשל הנדסי שהגורמים לו אינם ידועים עדיין, וסביר להניח שתהיה חובה לנתח את תכנון כן הנסע, לבצע אנליזות מאמצים , כאלה שתוכננו וכאלה שפעלו ולהתמודד עם סוגיות מטלורגיות מסובכות. כרגע מול החוקר שורה ארוכה של מהנדסים מבואינג מהחברה המשפצת בסינגפור וכמובן נציגים מחברת אל-על. על יחידת החוקר הראשי לעבור על שורה ארוכה של מערכי עבודה ובדיקה
נימוקים למתן הפטור:
הכשל שאירע הינו הראשון מסוגו בכן הנוסע מסוג זה ויש לבצע את הבדיקה בדחיפות בשל ההשלכות שיהיו מתוצאות החקירה על יותר מ 900 מטוסים בעולם. החלקים שהוסרו מהמטוסים נמצאים בשלב מתקדם של חיתוך לקראת הבדיקות, את הבדיקות האמורות יש לבצע ללא דיחוי על מנת למנוע זיהום וקורוזיה על פני השטח דבר העלול לפגוע בתוצאות הבדיקה ובנוסף
-
היקף כספי:
47,188
-
מטבע:
שח
-
מועד תחילת ההתקשרות:
06/06/2011
-
מועד סיום ההתקשרות:
06/08/2011
-
מתן פטור מסתמך על תקנה:
תקנה 3(2) - התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש
-
מס' ח״פ:
514320936
-
שם הספק:
3אף- מכניקת שבר, התעייפות, אלמנטים