עבור לתוכן המרכזי

פרסומים ועדכונים

מינהל הרכש מפרסם מעת לעת פרסומים ועדכונים בנושאים שונים

צריכת אנרגיה במשרד לא יורדת גם בתקופת קורונה

מחקר מצא כי עקב צריכת אנרגיה של ציוד אשר פועל למשך כל שעות היממה, צריכת האנרגיה בבנייני משרדים ירדה בתקופת הקורונה בשיעורים נמוכים בהרבה מן הצפוי.

בחודש שעבר פורסם על ידי דוקטור אלן מאיר מחקר בו גילו שגם בתקופת הקורונה בה חלק גדול מהעובדים נמצאים בביתם, צריכת האנרגיה של מבנים משרדיים כמעט ולא ירדה. למשל, בבניין האמפייר סטייט, אשר היה כמעט וריק לחלוטין, השימוש בחשמל ירד בכ-28% בלבד.  הסיבה לממצאים שנמצאו במחקר אשר אינם מסתדרים עם ההגיון הבריא, היא  שבבניינים רבים קיים ציוד אשר פועל למשך כל שעות היממה. על אף שמכשירים אלו אומנם צורכים לרוב כמות נמוכה של אנרגיה בזמן מנוחה, העובדה כי מדובר בכמות גבוהה של מכשירים מביאה לכך שהצריכה האנרגטית שלהם מהווה חלק ניכר מצריכת החשמל של הבניין. תופעה זו מכונה "צריכת רפאים" ונראה כי בשנים האחרונות, תופעה זאת הולכת וגדלה. המחקר של אלן מאיר מראה כי כל הדור חדש של ציוד התקשורת שנבדק צורך יותר אנרגיה מקודמו. ניתן למצוא את ממצאי המחקר בקישור זה.

 

מחקר זה מדגיש את החשיבות של שילוב דרישות הנוגעות לצריכת אנרגיה במצב שינה ברכש הממשלתי וזאת כדי שמאמצים בדבר חיסכון אנרגטי בבנייני המשרדים לא יושפעו מכניסת ציוד חדש אשר צורך כמות אנרגיה משמעותית גם בזמן שינה. מנהל הרכש הממשלתי נותן חשיבות גבוהה לנושא "צריכת רפאים" ולכן שילב במכרזים שונים וביניהם מכרז לאספקת ציוד מולטימדיה ולמכרז לאספקת מחשבים דרישה לעמידה בתקן Energy Star המבטיח כי הציוד המשרדי שנרכש נכנס באופן אוטומטי למצב "שינה" בעל צריכת חשמל נמוכה לאחר תקופה של חוסר פעילות.